21 listopada 2012

O rybie, która ocaliła mi życie



 Nasrudin, szalony nauczyciel tradycji Sufich, przechodził kiedyś obok jaskini. 
Ujrzał tam jogina pogrążonego w głębokiej medytacji i zapytał go
czego w ten sposób poszukuje. 
''Prowadzę badania nad zwierzętami i wyciągnąłem już wiele wniosków
które mogłyby odmienić ludzkie życie''
-powiedział jogin.
''Naucz mnie tego, co wiesz, a ja wyjawię ci to, 
czego się nauczyłem, kiedy pewnego razu ryba ocaliła mi życie''  
'powiedział Nasrudin. 
Słowa Nasrudina wprawiły jogina w zadumienie 
- tylko święty mógł zostać uratowany przez rybę.
 I postanowił przekazać mu swoją wiedzę. 
Kiedy skończył, rzekł do Nasrudina: 
''Teraz, kiedy już nauczyłem cię wszystkiego, co wiem, 
byłbym zaszczycony, gdybyś opowiedział mi o tym, jak ryba ocaliła ci życie.''
 To bardzo proste. 
Kiedyś umierałem już niemal z głodu i udało mi się złowić tę rybę. 
Dzięki niej przeżyłem, 
bo miałem dość jedzenia na trzy dni.

 przypowieść Paulo Coelho

Brak komentarzy: