9 kwietnia 2012

''Zaufaj Allahowi ale najpierw uwiąż wielbłąda''

Mistrz podróżował z jednym ze swoich uczniów.
Uczeń miał opiekować się wielbłądem.
Zmęczeni, w nocy dotarli do karawanseraju.
Obowiązkiem ucznia było wiązanie wielbłąda,ale zaniedbał to.
Zamiast uwiązać wielbłąda ,pomodlił się tylko:
''Boże,pilnuj naszego wielbłąda''.
Poszedł spać.
Rano okazało się,że wielbłąd znikł,
został skradziony albo uciekł.
mistrz zapytał:
''Co się stało z wielbłądem?
Gdzie jest wielbłąd?''
Uczeń odparł:
''Nie wiem.Zapytaj Boga.
Byłem zmęczony więc poprosiłem Allaha,
by popilnował wielbłąda.
Nie wiem co się stało z wielbłądem,
i nie jestem za to odpowiedzialny,
bo poprosiłem o to Boga i to bardzo wyraźnie!
Beż żadnych niedomówień.
I nie prosiłem go raz,ale trzy razy.
Wciąż nauczasz aby zaufać Allahowi,więc mu zaufałem.
Teraz nie patrz na mnie ze złością''.
Mistrz powiedział:
''Zaufaj Allahowi ale najpierw uwiąż wielbłąda,ponieważ Allah nie ma innych rąk niż twoje''.




Brak komentarzy: