24 listopada 2012

Trucizna


Kiedyś w starożytnych Chinach po wyjściu za mąż, 
kobieta żyła w domu swego męża i usługiwała zarówno jemu jak i jego matce. 
Kiedy pewna dziewczyna poślubiła swego męża, 
okazało się, że nie jest w stanie znieść
 codziennych wymówek i krytycznych uwag swojej teściowej. 
 Postanowiła udać się do sklepu z ziołami.
 Zwróciła się z prośbą do sprzedawcy, który był przyjacielem jej ojca- "Nie mogę już znieść humorów mojej teściowej. Ona doprowadza mnie do obłędu.
 Czy mógłbyś mi sprzedać jakaś truciznę.
 Otruję moją teściową i skończą się wszystkie kłopoty" 
Zielarz zastanowił się chwilę i powiedział- 
" Owszem mogę Ci pomóc, ale musisz pamiętać o dwóch rzeczach.
 Po pierwsze nie możesz otruć teściowe od razu, musisz robić to powoli i stopniowo,
 aby nikt się nie domyślił, co ty zrobiłaś.
 Dam Ci takie zioła, które będą zabijać powolutku i nikt nie zgadnie, co się stało.
 Po drugie, aby uniknąć podejrzeń musisz już od teraz pohamować swoją złość 
i nauczyć się szanować swoją teściową, okazywać jej miłości i oddanie. 
Jeśli tak zrobisz, nikt nie będzie Cię o nic podejrzewał, gdy ona umrze.
" Dziewczyna na wszystko się zgodziła, 
zabrała zioła do domu i dodawała je do pożywienia teściowej. 
Nauczyła się panować nad sobą, szanować i kochać teściową.
 Kiedy teściowa dostrzegła wielką zmianę w synowej, 
zmieniła się także i z czasem bardzo ja pokochała. 
Wszystkim opowiadała o swojej wspaniałej synowej.
 Po pół roku stosunki między nimi stały tak bliskie jak między matką i córka.
 Pewnego dnia dziewczyna poszła do zielarza i odezwała się do niego-
 "Proszę ratuj moją teściową od tej trucizny, którą jej podawałam. 
Już nie chcę jej śmierci. Ona jest najwspanialszą teściową jaka mogła się mi trafić."
 Zielarz uśmiechnął się i odparł-
 "Nie martw się, nie dałem ci trucizny.
 Otrzymałaś zwykłe przyprawy. 
Trucizna była wyłącznie w twoim umyśle 
i sama ją przezwyciężyłaś"
 
Opowieść ta pokazuje jak łatwo krytykujemy innych, podczas gdy w ogóle nie zastanawiamy się nad własnym zachowaniem. Wiele razy przekonasz się, że kiedy Ty się zmienisz, cały świat się zmieni razem z Tobą i wtedy staniesz się najszczęśliwszą istotą. 
Tylko ten, kto prawdziwie szanuje innych, zasługuje na ich szacunek. 
 
 

Brak komentarzy: