6 listopada 2016

Studnia bez dna

Człowiek usiadł w samotności. 
Pogrążony w smutku. 
Wtedy wszystkie zwierzęta zbliżyły się do niego i powiedziały:
 „Nie chcemy, żebyś był taki smutny. Poproś nas o co tylko chcesz a dostaniesz to.” Człowiek rzekł:
Chcę mięć dobry wzrok”. 
Sęp na to: „Dam Ci mój”. 
Człowiek powiedział: 
„Chcę być silny”. 
Jaguar na to: „Będziesz tak silny jak ja”. 
Człowiek rzecze: 
„Chcę poznać tajemnice ziemi”. 
Wąż mu odpowiada: „Poznasz je z moją pomocą”. 

I tak człowiek rozmawiał ze wszystkimi zwierzętami. 
A kiedy otrzymał od nich wszystkie umiejętności, odszedł. 
Wtedy sowa rzekła do pozostałych zwierząt:
 „Teraz człowiek dużo wie i ma wiele umiejętności. Boję się tego”. 
Na to jeleń: „Człowiek dostał wszystko czego potrzebował. Teraz przejdzie mu smutek”. 
Ale sowa odparła:
 „Nie. Zobaczyłam w człowieku dziurę, tak głęboką jak głód którego nie można zaspokoić. To ona czyni go smutnym i powoduje, że chce coraz więcej. 
Człowiek będzie zdobywał coraz więcej i więcej, aż przyjdzie dzień 
w którym świat rzeknie:
 „Nie mam już nic więcej do ofiarowania”.


Z filmu Apocalypto

Brak komentarzy: